2
توقیت چیست ؟!
توقیت چیست ؟!
در مجوعه روایات اسلامی و خصوصا شیعی به بخشی از روایات منقول از معصومین علیهم السلام برمیخوریم که تعیین وقت برای ظهور منجی را مردود اعلام کرده 11 و عواقب خطرناکی نیز برای این رویه مشخص فرموده اند که تامل برانگیزترین آنها وقوع " بداء " در زمینه ها و خصوصا زمان ظهور منجی است و بر همین اساس منتظرین به تکذیب " وقّّاتون " موظف گردیده اند . 12
حال با توجه به مقدمه یی که گذشت و توجه بیشتر به بحث واقع گرایی و اجتناب از اخباری زدگی 13 و تطبیقهای سلیقه یی لازم است عبارتهای اصلی و معانی مد نظر ائمه هدی در مقوله توقیت را بررسی نماییم .
توقیت از نظر ادبی تعیین زمان و اجل برای انجام کاری است یعنی انجام فعلی مد نظرست که منوط به گذر زمان و لحاظ ظرف خاصی از زمان بر آن هستیم در این صورت برای انجام آن کار ، وقت خاص و مشخصی تعیین میکنیم 14 اما توقیت اصطلاحی که در مباحث مهدویت و آخرالزمان کاربرد دارد به اضافه معنای ادبی آن واجد دو مشخصه دیگر نیز میباشد اول اینکه توقیت مصطلح تعیین زمان برای امر ظهور است که از قبل و توسط خداوند متعال زمان آن تعیین گشته است 15 و دوم اینکه با توجه به منفی بودن نگاه آیات قرآن کریم و پیشوایان دین به مقوله توقیت ، میتوان نتیجه گرفت وقت گذاری ِ زمان تعیین شده با نیّتی سوء و به جهت انحراف فعلی می باشد که قرار است در آن زمان تعیین شده ، انجام گیرد و به عبارت بهتر توقیت مصطلح همان " تحریف زمانی " است یعنی همانطور که یک کلمه الهیه با جابجا شدن حروفش چه در ظاهر و چه در معنا و چه در سرّ نهفته در آن تحریف میگردد 16 و محرّفین با این اقدام در صدد ایجاد انحراف در سنت الهیه و هدایت شوندگی انسانها هستند ، با توقیت و تحریف زمانی نیز وقوع بزرگترین وعده خداوند متعال که ظهور دین اسلام و غلبه بر همه ادیان و عقاید است را دچار جابجائی نموده و حق طلبان را از پیوستن به جبهه حق و پیروی از ولی الله بازمیدارند تا عملا تحقق وعده الهی به تاخیر بیفتد .
با این توضیح به این نتیجه میرسیم که بحث توقیت نه تنها از هر فرد مسلمان و معتقدی که عِرق مذهبی دارد ساخته نیست بلکه اصولا محققین معتقد نیز از توقیت دور و ناتوانند چراکه لازمه توقیت بهره مندی از برنامه یی مدون و وسیع برای تقابل با برنامه ریزی خداوند متعال در به کمال رساندن فرد و جامعه انسانی است و این امر اصولا در تناقض با ایمان مداری و سلوک در راه حق است .
آری اگر افق دید را وسیع تر کنیم در می یابیم توقیت نیز سرآمد تلاش شیطان و تابعین او برای نزاع و جنگ راهبردی و عمیق با ولی الله است و صرف اعلام زمانی خاص یا عام برای ظهور منجی ، توقیت مردود محقق نمیگردد البته نفی توقیت شیطانی و لزوم تکذیب آن دلیلی بر توجیه تعیین زمان از سوی محقیقن و مشتاقان امر شریف ظهور نیست چرا که یکایک اتفاقات عالم بر اساس مشیت الهی و آنچه در لوح محفوظ نگاشته و با مدیریت مستقیم ولی الله در حال انجام است و صرفا زمانی اینگونه شبهات و سردرگمی ها ایجاد میگردد که فرد یا جامعه اسلامی در دام خوراک ، افکار و اعمال شیطانی گرفتار شده باشد و از درک و قبول پیامهای متوالی حجت باطنی که همواره توسط حجت ظاهری حق نیز تایید میگردد عاجز گردد 17 .
پس " توقیت مردود " ، تحریف وقت تعیین شده از سوی خداوند برای تحقق وعده او در ظهور کامل اسلام توسط ولی الله است که بیانها و قلمها و رسانه هایی که امروزه با مطرح کردن زمانهای مختلف و در پی زمینه سازی های فرهنگی و عقیدتی مختلفی که در جوامع خویش و بلکه جامعه جهانی نموده اند ، لزوما باید تکذیب گردند اما باز هم مسئله مهمی در تکذیب توقیت مورد غفلت واقع شده است ؛ فرض کنید نه یک مومن متعهد و نه یک محقق توانا بلکه رسانه های صهیونیستی بر اساس مبانی معرفتی خویش که منتهی به تسلط کامل شیطان بر زمین و انسان است زمان خاصی را برای ظهور منجی و پایان نزاعهای جهان اعلام کردند و بنابر تعریفی که از توقیت مردود شد ما ملزم به تکذیب این حرکت رسانه ای شیطان شدیم ، حال
آیا این که بیان کنیم گفته های آنها و توقیتشان دروغ است کافی ست ؟
آیا با این موضع گیریِ ظاهریِ ما جلوی " بداء" گرفته خواهد شد ؟
آیا در قبال آن همه زمینه سازی های شیطانی صهیونیستها که افکار و اذهان جهانی را به سمت پایان جهان سوق میدهد تا با پیروزی منجی ادعایی آنها ، بهشت موعود پس از جنگ نهایی برپا گردد ، تکذیب زبانی و ظاهری ما کفایت میکند ؟
آیا برنامه ریزی و نقشه های راهبردی شیطان که منتج به توقیت مردود است محتاج برنامه ریزی ما و آگاه سازی بشریت از پایان خوشایند و سعادت آفرین این برهه طولانی از زمان که به ظلم و فساد ، تباه گشته است نمیباشد ؟
آیا در برابر این تهاجم رسانه یی شیطان که در عبارت موجز " توقیت " نهفته است شیعیان و علی الخصوص علمای خبیر موظف به ارائه برنامه و راهکار برای تحقق وعده الهی نیستند ؟
واضح است که جواب هریک از این سوالات تداعی کننده وظیفه سنگینی است که با غفلت ما شیعیان نه تنها به تاخیر امر فرج منتهی گشته بلکه شیطان را به پیروزی نهایی و حقیقی خویش امیدوار میکند . آری پاسخ به این سوالات مستلزم درک صحیحی از وعده خدا و ویژگیهای تحقق آن است که قرون متمادی با سرگرم شدن به بسیاری از مباحث بی فرجام و ناکارآمد از فکر و بحث اندیشمندان ما دور مانده است و بی شک در این کوتاهی ها ، نقش اخباری گری 18 و ایجاد ترس کاذب و پوشالی از ورود به درک ویژگیهای وعده الهی بسیار موثر و بلکه ویرانگر بوده است .
رحمت خداوند بر امام ما خمینی کبیر که با نگرشی عرشی این حجب ظلمانی را شکافت و عملا در تحقق وعده الهی و ظهور اسلام گام نهاد و با برپائی انقلاب اسلامی ایران ، انتصاب عینی و واقعی ولی فقیه به قطب عالم امکان و ولی الله فی ارضه را نه از حیث امور شخصیه بلکه از حیث شأن اجتماعی و حکومتی آن هویدا ساخت و مقدمه و زمینه ی ظهور 19 موفور السرور امام عصر روحی فداه را در قالب انقلاب عظیم اسلامی مهیا نمود یعنی همانگونه که شروع غیبت خاتم الاوصیاء همراه بود با برگزیدن خواصی از امت که واسطه و رابط امام و امت باشند اتمام این شب تاریک نیز با سحر انقلاب اسلامی ایران و به وساطت ولایت مطلقه فقیه که در منابع روائی ما مصداق عینی آن یعنی سیدی از قم 20 و سیدی خراسانی 21 هستند رقم خورد .
امام راحل (ره) در بحث زمان ، مکان و دیگر ویژگی های انقلاب الهی اش نیز همچون انبیاء عظام و علی الخصوص جد بزرگوارش سید الشهدا علیه السلام با سیاستی معصومانه و لحاظ تاکتیکهای ثمربخش و پیچیده شروع امر شریف ظهور را بر دوش گرفت . قیام 15خرداد چه از نظر زمان و چه مکان –روز عاشورا 22 و شهر مقدس قم 23 – ورود به میهن در 12 بهمن و اعلام وجوب شکست حکومت نظامی در 21 بهمن که به پیروزی قطعی انقلاب در 22 بهمن ماه - در یک دهه کامل - انجامید ، اعلام مکرر ایام الله 24 و مکانهایی که در امر شریف ظهور بسیار تعیین کننده اند- قم مقدس ، تهران- ری - ، مشهد مقدس- خراسان و ... و جمله حکمت آمیز و سراسر سرّ " راه قدس از کربلا میگذرد " و دهها نمونه دیگر که بیانگر اشراف ملکوتی حضرت روح الله روحی فداه به مختصات امر مبارک ظهور و تقابل عملی با توقیت شیطانی و بلکه تعیین و اعلان زمان موعود در هریک از مراحل انقلاب اسلامی 25 است همه و همه نشانه ها و براهینی بر لزوم تقابل عملی با توقیت مردود است .
باید توجه داشت که توقیت مردود همواره توسط شیطان و ایادی او خصوصا یهود طراحی و از دو مسیر اصلی منتشر میگردد مسیر اول و اصلی رسانه های صهیونیستی است و مسیر دوم عالمان و محققانی که تحت تاثیر دامهای شیطان از جایگاه معنوی و الهی خویش فاصله گرفته و به دشمن داخلی اسلام و بلکه ظهور منجی بدل گشته اند . یهود به عنوان میدان دار و مدیر اجرائی شیطان در تمامی پروژه های گمراهی ، سابقه طولانی در "تحریف زمانی " دارد که از مهمترین مصادیق آن شکستن حرمت روز شنبه و تدارک " جنگ زمانی " با ولی خدا بوده است . این گروه از بنی اسرائیل که به اصحاب السبت 26 مشهورند ، برای سرکشی از امر خداوند متعال به شگرد پیچیده ی " جنگ دین علیه دین " روی آوردند و نهایتا به عذاب الهی گرفتار شدند . امروز نیز پیروان آنها پرچمدار " تحریف زمانی" و توقیت مردود هستند که با سازوکارهای پیچیده ، عقاید شیطانی خود را تبلیغ میکنند . برای درک بهتر روشها و مسیرهای این دشمنان اسلام ناچار به ارائه توضیحات و نشانه هایی هستیم ؛
1- همانطور که در مقدمه آمد دشمن اصلی اسلام در دو جبهه درونی و بیرونی و با میدان داری یهود در صدد مقابله با ولی الله است . دشمن بیرونی تابلودار و شناخته شده ومستکبر و فاسد است . اقلیتی شیطان پرست که بر اکثر منابع طبیعی و انسانی تسلط یافته و در تلاش برای برقراری کامل حکومت شیطان بر روی زمین هستند . برترین ابزار شیطان برای ترویج افکار ضد الهی خویش که در لسان روایات شریفه به " دجّال" مشهور است وسیله ارتباطی آنها با ایادی خویش و دیگر انسانهایی ست که در دامهایشان اسیر گشته و پیرو هوای نفس خویش شده اند .
2- از صدر اسلام شیوه تهاجم رسانه یی یهود به اسلام رایج بوده است و پس از رحلت پیامبر اسلام صلی اله علیه و آله و سلم و همزمان با غصب خلافت ، جنگ رسانه یی وسیعی علیه ولی الله تدارک دیده شد که توسط یهود بیرونی برنامه ریزی و هدایت شده و توسط یهود امّت و منافقین و با ورود برخی تازه مسلمانان یهودی و مسیحی که هیچگاه حقیقتا به اسلام ایمان نیاوردند ، برای ترویج افکار ضدالهی و در قالبهای مختلف هنری و ادبی اجرا میگردید ؛ اشاره صریح روایات معصومین به دوری گزینی از شعرای منحرف و خصوصا "قاصّ" یا "قُصّاص" 27 که نوک پیکان تهاجم شیطانی یهود به باورهای اسلامی بودند و تحریم اسرائیلیات ، من جمله اقدامات ضد دجال ِ آل الله است که در دوره های مختلف به اشکال مختلف تبیین میگردید .
3- رسانه های صهیونیستی که امروزه بطور الکترونیک و بسیار گسترده و با شیوه های مختلف سال ، ماه و روز آخر دنیا را تبلیغ میکنند عمدتا بر اساس اخبار مندرج در کتاب مقدس تحریف شده و تفاسیر ذیل آیات آن خصوصا تلمود و همچنین اسناد کهن باقی مانده از اقوام مختلف و با تکیه بر پیشگوئی های جادوگران نوین و قدیم ، اقدام به توقیت مینمایند و با تسلط فراوان به منابع علمی و برتری تکنیکی ، حقانیت این توقیت را در هماهنگی آن با طبیعت و نظام تکوین که ظاهرا دور از دسترس بشر عادیست به اثبات میرسانند .
بلایای به ظاهر طبیعی که عمدتا تحت مدیریت پنهان جبهه استکبار وقوع می یابد 28
تهاجم موجودات فرازمینی به اماکن و افراد مختلف که با بهره گیری از فنآوری نوین و ارتباط پیچیده با اجنه و برخی نیروهای شیطانی و ظلمانی محقق میشود 29
گسترش روزافزون و هدفدار بیماریهای پیچیده ، کشنده و ناشناخته
شیوع نگرشها و عرفانهای پیچیده و الهام گونه که ماحصل تعالیم دو سده گذشته تعالیم شیطانی خصوصا از طریق رسانه های دیداری و شنیداری و ارتباط نامحسوس و ناخواسته با شیاطین کافراست
گسترش افکار و اوهام غیر قابل کنترل و عجیب در اذهان آدمیان که ماحصل خوراک ناپاک و ناسالم و همچنین آلودگی محیطی و اثرپذیری شدید از امواج فراحسی موجود در فضای پیرامونی ست
ظهور اعجاب انگیز شخصیتهای پیشگوئی شده که غالبا با رسوخ در مراحل پیش و در حین ازدواج و دست بردن در مراحل اولیه خلقت جسمانی و شبیه سازی های ضد اخلاقی صورت میپذیرد .
و دیگر مواردی که شبیه سازی شده ی همان اتفاقات و علائمی است که فی الجمله در تعالیم اسلام و اخبار و روایات شیعی نیز مطرح گشته همه و همه در پی اثبات این مدعای باطل هستند که توقیت تبلیغ شده در رسانه های استکباری همان وعده خدا و "یوم معلوم" است تا از این طریق به دو هدف شوم دست یابند
اول : تسلط کامل بر جهان و تلاش برای پیروزی نهائی شیطان در سایه غفلت و تخدیر شدید انسانها
دوم : ایجاد یاس و ناامیدی در مسلمین و حق طلبان و منتظران منجی موعود که از یکسو از پرداختن به خصوصیات و شرایط و اجزاء ظهور واهمه داشته و برحذر داشته شوند و از سوی دیگر با این سستی کردن و خمودگی به بلای عظیم " بداء" 30 گرفتار گردند .
یوم معلوم و توقیت حق
قرآن کریم که کتاب انسان سازی و برنامه اول تا آخر زندگی دنیایی و اخروی بشر است از بیان هیچ امری دریغ نورزیده و سرتاسر تئوری زندگی فردی و اجتماعی سعادتمندانه را در خود جای داده است و ولی الله که خود قرآن ناطق است با تشریح و تبیین آیات الهی راه کاربرد این تعالیم متعالی را بر انسانها هموار نموده و خود بعنوان انسان کامل و اسوه زندگی خداپسند ، عالم و عامل به یکایک دستورات قرآن کریم است .
من جمله معارف قرآنی بحث از سرانجام زندگی انسانها برروی زمین و برپائی بهشت زمینی توسط خلیفه خدا و در راستای تحقق وعده خدواند متعال است 31 که تحقق این وعده متشکل از دو مقوله مهم ظهور منجی و رجعت صالحان است . منجی بشریت که وعده حتمی پروردگار عالمیان است پس از گسترش ظلم و فساد و بر اساس برنامه یی دقیق رخ از پس پرده ناپیدائی بیرون میکشد و این شیوه نه تنها مختص او بلکه سیره برخی از انبیاء عظام و اوصیاء گرامی ایشان بوده است .
خداوند متعال از ابتدای آفرینش آدم و تبیین اهداف خلقت او ، ظرف زمانی حضور بنی آدم را بر روی زمین تشریح نموده و مقاطع مهم و تعیین کننده یی را بر شمرده است که نقطه عطف همه مناسبات ویژه ی زمانی " وقت معلوم " 32 نام نهاده شده است . ابلیس از سر کبر بر خدای خویش شورید که این طغیان را در اغوای بنی آدم به فعلیت میرسد . او که خود پیش از رانده شدن از عالمان و مقربان درگاه الهی بوده است به سرّ و حقیقت خلقت آدم آگاه بوده و خود را در برابر حق ناتوان و مکایدش را ناکارآمد می یابد 33 از اینرو با کرنش در برابر انوار الهیه که متقدم بر او و وجود و عبادت و علم او بوده اند از راه پنهان دیگری مخالفت و سرکشی خود را نمایان میسازد. برای او فریفتن انسانی خلق شده از روح و جسم بسیار دست یافتنی تر از در افتادن با انوار عرشی و حق مطلق است و به گمان خویش اگر " زمانی " برای اغواگری بیابد با تصرف و نفوذ در آنچه که مایحتاج بنی آدم است پیدا و پنهان او را از حقیقت عرشی خویش دور ساخته و رفته رفته در مقابل مبداء خلقتش و حقیقت و هدف خلقتش قرار خواهد داد . 34
بحث عرفانی - فلسفی
شیطان که خود جن و امکان نامرئی شدن دارد 35 به سادگی میتواند انسانهای ظاهر بین را به عجز و درماندگی بیندازد و در جایگاه خدای گونه نشسته و ظلمات فکر و عمل خویش را بر جای عقل و فطرت او بنشاند و از این راه ، بندگانی را گرد خویش جمع آورده و وعده روز پیشین ش مبنی بر نپذیرفتن فرمان خدا و اثبات برتری ش بر آدم را عینیت بخشد از این روی عنصر زمان برای او مهمترین و حیاتی ترین عامل است و تنها چیزی ست که جایگزین نداشته و از دست دادنش مساوی با خلود در جهنم خواهد بود لذا در راهبرد اساسی شیطان برای نفوذ در عناصر خلقت مادی انسان با هدف انحراف ریشه ای و خداگریزی او ، تصرف در زمان و جهتدهی خاص به عنصر زمان از اهمیت بسزائی برخوردار است .
اولین و مهترین جنگ شیطان جنگ بوسیله زمان است چه اینکه زمان از حیث ماهیت از دیگر عناصر لطیفتر و وسیعتر و از حیثیتی دیگر برای او محدوده یی است برای خودنمائی و اثبات ادعای روز اول خلقت آدم ؛ پس هرآنچه از ایام و لیالی که از جانب خدا در بساط تکوین نشانه و مرحله یی برای رسیدن به مقام خلیفة الله یی است 36 خاکریز مستحکمی است که می بایست شیطان در اندیشه فتح آن باشد و اگر در هِرَم ِهمه ایام الله و لیالیه متبرکه رأسی معین شده باشد تسلط بر آن رأس به معنای فتح مهمترین عنصر خلقت بنی آدم و بعبارتی نیل به هدف شوم او در تقابل با بنده پروری رب العالیمن خواهد بود .
گرچه وجود ، اغواگری و شکست حتمی و پایانی شیطان رجیم از مشیت و برنامه پیش نوشته الهی خارج نیست اما غفلت از عنصر زمان هیبتی کاذب برای او ایجاد میکند که گوئی خود رب بدیها و خدای شرراتهاست بعبارت ساده تر تنها نقطه ی اتکاء شیطان در فریب بنی آدم ورود به عنصر زمان است زیرا این تنها نقطه ی ضعفی ست که بر اثر غفلتهای پیاپی برای هرکس و هرچیز جایگاهی خداگونه برای شیطان در نظر بنی آدم میسازد و او بجای رب العالمین خدای دروغین را خواهد پرستد .
خداوند متعال آدم و حواء را در بهشت سکنا داد و آنها را از نزدیک شدن به درخت و میوه ممنوعه بازداشت و فرمود شیطان دشمن شماست از او بر حذر باشید . با توجه به آیات و روایات متعددی که این داستان را تبیین نموده است اگرچه ظاهرا دلیل اخراج آدم و حواء ار بهشت فریب خوردن از شیطان و تناول از میوه ممنوعه بود اما با دقت بیشتر و نگاه راهبردی و عمیق در می یابیم ورود به منطقه ممنوعه(عنصر مکان) خود معلول علتی قدیمی تر و نامحسوس تر بوده است و آنچه علة العلل این تخطی و فریب خوردگی ست ضعف در فهم صحیح عنصر زمان می باشد . آنجا که شیطان به آن دو اینگونه خطاب نمود که اگر میخواهید ابدی باشید از این ممنوعه بخورید زیرا علت منع خدا جز این نیست که او نخواسته است همچو او ابدی شوید ! 37
شیطان در ترفند اول و آخر خویش انسان را از محدودیت زمانی که اتفاقا برای خودش و از جانب خدا و بعنوان مهلت تعیین شده است میترساند و در کلام ساده او را با انداختن در دام "عجله " به انجام هر ناشایستی ترغیب می نماید . با اینکه در نگاه دقیق در می یابیم این محدودیت و امهال برای خود او معین گشته است 38 و او با احاله این عذاب موقوت به بنی آدم ، علی الظاهر به جایگاه خدائی برای او بدل گشته و او را از مقام خلیفة اللهی به اسفل السافلین ذلت و تباهی میکشاند .
امّت وسط
از این مقدمه که بخشی از مباحث نظری و کلامی شیعی است نتیجه میگیریم نهایت تلاش شیطان در جنگ با خدا رخنه در عنصر زمان و به چالش کشیدن انسانها از طریق پس و پیش جلوه دادن زمانهای معین است . هم او که برای خارج ساختن آدم و حواء از بهشت آنها را به عجله واداشت در سویی دیگر پس از فریفتن اولیه انسان او را از هر عجله و سرعتی بازداشته و به تسویف و تاخیر و بلکه مهلت خواستن و گذر از عنصر زمان ترغیب و وادار میسازد 39 .
البته اشاره به این نکته عرفانی – فلسفی که بخشی از خواص " ظهور انفسی " است جلوه یی اجتماعی نیز دارد که بیانگر " ظهور آفاقی " و نقش مهم عنصر زمان در وقوع آن است . در نبرد بزرگ حزب الله ( ولی الله و همه پیروان او ) با حزب الشیطان ( شیطان و تابعینش ) جنگ بر سر عنصر زمان حساس ترین و بزرگترین جنگ ناپیدا و تعیین کننده است هرکس در این جنگ پیروز شود از" تقدّم" و "تاخّر" مصون گشته و در امّت وسط 40 جای دارد 41 و امام او ولی الله و پیروز نهائی زندگی دنیائی و اخرویست و در سوی دیگر آنکس که بی توجه به زمان و در غفلت از این عنصر پیچیده و مهم دچار یکی از " پیشروی " یا " عقب افتادگی " از ولی خدا گردد دنیا و آخرتش را یکجا از دست میدهد و این ماحصل اغواگری شیطان رجیم است .
سطح روئین این نبرد همان تحریف زمانی است که راهبرد اصلی دجال در همه زمانها بوده و هست . در اعصار پیشین و در هنگامه فترت ، بعثت انبیاء الهی - که وعده خدا و در زمانی مقرر و معلوم محقق میگردد - را در اذهان انسانهای غفلت زده ، تکذیب (زمانی) کرده و پس از بعثت فرستادگان حق تعالی ، پیروی از آنها را موکول به فردا و فصلی دیگر میکند . از یکسو در اندیشه عفلت زدگان اینگونه بر میتاباند که ما پیرو پیشینیان مان هستیم و به رسالت و هدایتگری تو نیاز نداریم 42 و از سوی دیگر و پس از تبلیغ و تبیین حق ، فرستاده خدا را در اذهانشان اُمّی وعقب مانده و خود را پیشرو و امروزین می نمایاند 43 و در زمان وصی او نیز عَلَم تجدد و روز آمدی و گذر از سنت و کهنگی و کهولت بر افراشته و به اصلاح دروغین که عین افساد است دست می یازد 44 .
نتیجه
"وقت معلوم" که در لسان روایات شیعی به روز ظهور امام مهدی علیه السلام اطلاق گشته است 45 روز پایان مهلت شیطان و شروع شکست و نابودی همیشگی اوست 46 و این دقیقا نقطه ضعف اساسی شیطان و مبنای تحریف زمانی ظهور و توقیت باطل از جانب اوست . پیروان او نیز تحت تاثیر این تحریف یا از این مقطع زمانی گذر کرده و خود را منجی قلمداد نموده 47 و بر مشیت الهی که متظاهر در فکر و عمل ولی الله است تقدم می جویند و یا اینکه آینده ی روشن نابودی شیطان و تحقق وعده الهی را با افکار و اعمالی شیطانی خود به تاخیر انداخته و به بداء مبتلا مینمایند 48 امام خمینی (ره) در یکی از بیانات گهربارشان درباره این تفکر و حامیان و عاملانش اینطور میفرمایند " ... ارزش دارد که انسان در مقابل ظلم بایستد، در مقابل ظالم بایستد و مشتش را گره کند و توی دهن آنان بزند و نگذارد که اینقدر ظلم زیاد بشود، این ارزش دارد. ما تکلیف داریم آقا! این طور نیست که حالا که ما منتظر ظهور امام زمان(عج) هستیم، پس دیگر بنشینیم در خانه هایمان، تسبیح را در دست بگیریم و بگوییم: «عَجِّل عَلی فَرَجِه»؛ با کار شما باید تعجیل بشود. شما باید زمینه را فراهم کنید برای آمدن او ... " 49 و بی شک در نقطه مقابل این جبهه باطل ، حق و حق طلبان به دور از تقدّم و تاخّر در صراط مستقیم ولی الله که تبیین کننده ی مشیت خدا و مجری برنامه جهان شمول اوست با ایمان به " وقت معلوم " افکار و اعمالشان را منطبق بر حد وسطای زمان قرار داده و اگرچه به دام تعجیل نمی افتند و توقیت نمیکنند اما از ترس بداء که سررشته اش در دست شیطان و پیروان اوست از گام نهادن در مسیر تحقق " یوم معلوم " نیز انصراف نمیدهند .
باید توجه داشت احاله مصداق عینی " وقت معلوم " به علم الهی نیز بی آنکه ظرف و مجرای علم الهی را ولی الله بدانیم - هم او که خود قائم و از بین برنده شیطان و محقق کننده یوم معلوم است – افتادن در خطر و خسران جبران ناپذیر است و در سوی دیگر ، بی توجهی به مشیت الهی و درک صحیح از حکومت الله و مراحل شکل گیری آن که مقدمات عقلی و قابل فهم برای انقلاب بزرگ جهانی موعود است ، عملا بداء را رقم خواهد زد و این دو تیغه برانیست که اغواگری شیطان در دو سمت ایمان و عمل صالح نشانده است تا یکی یا هر دو را از دم تیغ گذرانده و ولی الله را تنها و بی یاور قرار دهد .
انقلاب اسلامی ایران شروعی برای پایان مهلت شیطان
بنابر آنچه گذشت وقتی هریک از اولیاء الله و اوصیاء رسول خاتم علیهم السلام مامور به اجرای کامل دستورات الهی و برقراری حکومت جهانی اسلام بوده اند پس بدیهی است که استقرار این نظام جهانی حداکثر در طول یک عمر معمولی بشر که البته در معارف شیعی هفتاد سال تعیین و تبلیغ گشته است ، ممکن خواهد بود و ظرف زمان " تحقق یوم معلوم " توسط ولی الله از زمانی که " اراده جدیّه الهیّه " به اتمام مهلت شیطان بوجود آید حداکثر هفت دهه خواهد بود یعنی برای فرار از دام تاخیر و تسویف ، ناچار به واقع بینی و واقع گرائی بر اساس تعالیم و نشانه گذاریهای معصومانه اولیاء الله هستیم ؛ گر چه از جانب دیگر ، اخباری زدگی و تعجیل در امر محتوم - بی آنکه نفس ، مظهر جلوات ولی الله شده باشد( تحقق ظهور انفسی ) تا بتوان خالصانه و منزه و با اعمال صالحه ، امکان و زمینه عینی قیام او را فراهم آورد – نیز دام دیگری که "توقیت باطل" و ماحصل تلاش شیطان و پیروان اوست را بر سر راهمان قرار میدهد .
توجه به این نکته معرفتی مهم که اراده خداوند متعال بر انجام یا ترک هر فعلی فراتر از فهم و توان انسانهاست ، نباید سد راه شناخت عوامل ایجاد بستر ظهور و تلاش برای تحقق وعده الهی شود چرا که تمامی مباحث مطروحه مشروط به حرکت در راستای خواست خداوند متعال است و با این پیش زمینه اعتقادی ( رفتار بر اساس خواست خدا) که محصول ایمان و عمل صالح است ، تولید و عرضه میگردد .
بنابر آنچه در نتیجه آمد درک " اراده جدّیه الهیه " بر اتمام مهلت شیطان رجیم نقطه حساس و تعیین کننده یی است که مومنین را از هر دو خطر " تعجیل " و " تسویف" مصون میدارد . پس شناخت زمینه ها و نشانه های حتمی و قطعی بر این اراده که از تعمق و تدبر در انبوه آیات و اخبار مرتبط با ظهور بدست می آید و همچنین امداد معرفتی و عملی برای تجلّی عینی و خارجی آن آن نشانه ها ، راهگشای رسیدن به " وقت معلوم " و نیفتادن در دام شیطانی " توقیت باطل " می باشد چه اینکه آیات الهیه چه انفسی و چه آفاقی هریک برای ارتباط ادراکات بشری ما از طریق وحی با مشیت و اراده خداوند متعال است و تذکرهای پیاپی در کتاب الله و منویات اولیاء الله مبنی بر توجه به آیات الهی همه و همه سعی در ارتباط حسی و فهمی و بلکه شهودی ما با اراده خدا و ظرف و مجرا و کم و کیف تحقق آن است .
بی شک انقلاب اسلامی ایران با عقبه اعتقادی و فرهنگی خود و همچنین آثار مبارکی که از بدو پیروزی تاکنون داشته است و کوس رسوائی شیطان و پیروانش را در فکر و عمل سرداده است و عملاً مستکبران و خداستیزان را به سمت مسلخ نیستی کشانده بیانگر " اراده جدّیه و قطعیه الهیه " بر پایان مهلت شیطان و فرا رسیدن "یوم معلوم " است چه اینکه آیات و روایات فراوانی انقلاب ایرانیان حق طلب را پیش از ظهور منجی بشریت ، سربازان و مدافعان حق قلمداد نموده و بر اساس تعالیم حقه اسلام ناب هرگز دو پرچم حق وجود نخواهد داشت و هر حرکتی که در ایده و عمل پیروی از روش معصومین علیهم السلام را به اثبات برساند و متکی به نظام مدیریتی ولایت فقیه باشد یقینا مقدمه قیام قائم و فرا رسیدن روز موعود است که تشخیص این حقیقت نورانی با پیروزی انقلاب اسلامی و رشد چشمگیر این شجره طیبه بر همگان میسور گشته است .
اگرچه تبیین حقانیت انقلاب اسلامی و مقدمه و زمینه بودنش برای گسترش عدل جهانی و پایان استکبار و فساد فی الارض در گفتارها و نوشتارهای پیش و پس از انقلاب رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و بیانات مکرر و مستدل و مستند امام خامنه ای (حفظه الله) راهگشای همه حق جویان و رهپویان سیره آل الله است اما کتب و مقالات متعددی در این باب نگاشته شده و علما و محقیقن متعددی فلسفه انقلاب اسلامی و عملکرد و آثار هدایت آفرینش را تشریح نموده اند 50 لاجرم اشاره به این نکته مهم دور از فایده نیست که یقیناً انقلاب اسلامی در نوک پیکان تقابل با شیطان و استکبار و افساد جهانی نه تنها حقیقتی تبیین شده در لسان آیات و روایات و بزرگان دین ماست بلکه واقعیتی ملموس و عینی است که هیچ محقق و بیننده بصیر و حق جوئی از درک و بیان آن سرباز نخواهد زد و کور است دیده ئی که چراغ فروزان انقلاب شکوهمند اسلامی و آثار مبارکش در جای جای گیتی که به برانگیختن ملل مسلمان و مستضعف برای رویاروئی با مستکبران و مفسدان جهانی انجامیده است را نبیند . انقلاب اسلامی ایران نور امید قلبهای خسته و رنجیده از سده های ظلم و تباهی و اسارت انسانیت و مرگ تدریجی نیکی و عدالت است . انقلاب اسلامی برآمده از متن اسلام و عامل به تعالیم حقه همه انبیاء و اولیاء و شجره طیبه هدایت و امید و رستگاری برای بشر امروز است در حالیکه در سوی دیگر بسط علم و عمل شیطانی بر همه نقاط زندگی فردی و اجتماعی انسان بی پناه و حیران تسرّی یافته و تقابل جبهه حق با جبهه باطل به روزهای واپسین و حساس و تعیین کننده خویش نزدیک میگردد و انقلاب اسلامی پایگاه مستحکم علم و عمل عادلانه و خداپسند و سنگر دفاع از ولی الله برای نبرد آخرین است که او برای ریشه کن نمودن ظلم و فساد به مردانی با اراده های پولادین و مسلح به سلاح علم و عمل و برخوردار از دانشهای پاک و نجات بخش روی خواهد نمود 51 و کجا جز ایران اسلامی و انقلاب بزرگ اسلامی ایران است که از سرآغاز خویش بنا را بر دفاع از مظلوم و تاختن بر ظالم نهاده و آغوش به روی همه عدالت خواهان و حق طلبان گشوده است و همواره منتظر قدوم عدالت گستر جهانی و صاحب اصلی و حقیقی پرچم حقانیت خویش است .
یقینا آنچه زمینه اصلی عدالت گستری جهانی حضرت امام مهدی علیه الصلوة و السلام است گذشته از تدارک آیه شریفه " واعدوا ما استطعم من قوة و من رباط الخیل ترهبون به عدوالله و عدوکم " 52 عمق ایمان و تعالی معرفت مومنین و منتظران قدوم مبارک اوست ؛ امام خامنه ای ( حفظه الله تعالی ) در بیانی نورانی این حقیقت آشکار را اینگونه بازگو میفرمایند " ...ما به زمان ظهور امام زمان ارواحنافداه، این محبوب حقیقى انسانها نزدیک شدهایم؛ زیرا معرفتها پیشرفت کرده است ... " 53 آری این مهم که مطمئناً سرآمد محصولات و ثمرات مبارکه شجره طیبه انقلاب اسلامی ست نه تنها جانهای مشتاق ایرانیان را لبریز نموده است بلکه رفته رفته سرتاسر گیتی را نیز به رایحه خوش خویش مشعوف میسازد ؛ از آسیای جنوب شرقی تا آفریقا و از اروپا تا آمریکای جنوبی و حتی در دل ممالک استکباری که مهد شیطان و اذناب اوست ، نور معرفت الهی ایرانیان و صاحبان ایمانهای ثابت و گامهای استوار رسوخ نموده و مستضعفین و محرومان را از همیشه به طلوع خورشید صلح و عدالت امیدوارتر کرده است که بفرموده حق تعالی " ان الارض لله یورثها من یشاء من عباده و العاقبة للمتقین " 54
والسلام علی عباد الله الصالحین
رمضان المبارک 1431
در مجوعه روایات اسلامی و خصوصا شیعی به بخشی از روایات منقول از معصومین علیهم السلام برمیخوریم که تعیین وقت برای ظهور منجی را مردود اعلام کرده 11 و عواقب خطرناکی نیز برای این رویه مشخص فرموده اند که تامل برانگیزترین آنها وقوع " بداء " در زمینه ها و خصوصا زمان ظهور منجی است و بر همین اساس منتظرین به تکذیب " وقّّاتون " موظف گردیده اند . 12
حال با توجه به مقدمه یی که گذشت و توجه بیشتر به بحث واقع گرایی و اجتناب از اخباری زدگی 13 و تطبیقهای سلیقه یی لازم است عبارتهای اصلی و معانی مد نظر ائمه هدی در مقوله توقیت را بررسی نماییم .
توقیت از نظر ادبی تعیین زمان و اجل برای انجام کاری است یعنی انجام فعلی مد نظرست که منوط به گذر زمان و لحاظ ظرف خاصی از زمان بر آن هستیم در این صورت برای انجام آن کار ، وقت خاص و مشخصی تعیین میکنیم 14 اما توقیت اصطلاحی که در مباحث مهدویت و آخرالزمان کاربرد دارد به اضافه معنای ادبی آن واجد دو مشخصه دیگر نیز میباشد اول اینکه توقیت مصطلح تعیین زمان برای امر ظهور است که از قبل و توسط خداوند متعال زمان آن تعیین گشته است 15 و دوم اینکه با توجه به منفی بودن نگاه آیات قرآن کریم و پیشوایان دین به مقوله توقیت ، میتوان نتیجه گرفت وقت گذاری ِ زمان تعیین شده با نیّتی سوء و به جهت انحراف فعلی می باشد که قرار است در آن زمان تعیین شده ، انجام گیرد و به عبارت بهتر توقیت مصطلح همان " تحریف زمانی " است یعنی همانطور که یک کلمه الهیه با جابجا شدن حروفش چه در ظاهر و چه در معنا و چه در سرّ نهفته در آن تحریف میگردد 16 و محرّفین با این اقدام در صدد ایجاد انحراف در سنت الهیه و هدایت شوندگی انسانها هستند ، با توقیت و تحریف زمانی نیز وقوع بزرگترین وعده خداوند متعال که ظهور دین اسلام و غلبه بر همه ادیان و عقاید است را دچار جابجائی نموده و حق طلبان را از پیوستن به جبهه حق و پیروی از ولی الله بازمیدارند تا عملا تحقق وعده الهی به تاخیر بیفتد .
با این توضیح به این نتیجه میرسیم که بحث توقیت نه تنها از هر فرد مسلمان و معتقدی که عِرق مذهبی دارد ساخته نیست بلکه اصولا محققین معتقد نیز از توقیت دور و ناتوانند چراکه لازمه توقیت بهره مندی از برنامه یی مدون و وسیع برای تقابل با برنامه ریزی خداوند متعال در به کمال رساندن فرد و جامعه انسانی است و این امر اصولا در تناقض با ایمان مداری و سلوک در راه حق است .
آری اگر افق دید را وسیع تر کنیم در می یابیم توقیت نیز سرآمد تلاش شیطان و تابعین او برای نزاع و جنگ راهبردی و عمیق با ولی الله است و صرف اعلام زمانی خاص یا عام برای ظهور منجی ، توقیت مردود محقق نمیگردد البته نفی توقیت شیطانی و لزوم تکذیب آن دلیلی بر توجیه تعیین زمان از سوی محقیقن و مشتاقان امر شریف ظهور نیست چرا که یکایک اتفاقات عالم بر اساس مشیت الهی و آنچه در لوح محفوظ نگاشته و با مدیریت مستقیم ولی الله در حال انجام است و صرفا زمانی اینگونه شبهات و سردرگمی ها ایجاد میگردد که فرد یا جامعه اسلامی در دام خوراک ، افکار و اعمال شیطانی گرفتار شده باشد و از درک و قبول پیامهای متوالی حجت باطنی که همواره توسط حجت ظاهری حق نیز تایید میگردد عاجز گردد 17 .
پس " توقیت مردود " ، تحریف وقت تعیین شده از سوی خداوند برای تحقق وعده او در ظهور کامل اسلام توسط ولی الله است که بیانها و قلمها و رسانه هایی که امروزه با مطرح کردن زمانهای مختلف و در پی زمینه سازی های فرهنگی و عقیدتی مختلفی که در جوامع خویش و بلکه جامعه جهانی نموده اند ، لزوما باید تکذیب گردند اما باز هم مسئله مهمی در تکذیب توقیت مورد غفلت واقع شده است ؛ فرض کنید نه یک مومن متعهد و نه یک محقق توانا بلکه رسانه های صهیونیستی بر اساس مبانی معرفتی خویش که منتهی به تسلط کامل شیطان بر زمین و انسان است زمان خاصی را برای ظهور منجی و پایان نزاعهای جهان اعلام کردند و بنابر تعریفی که از توقیت مردود شد ما ملزم به تکذیب این حرکت رسانه ای شیطان شدیم ، حال
آیا این که بیان کنیم گفته های آنها و توقیتشان دروغ است کافی ست ؟
آیا با این موضع گیریِ ظاهریِ ما جلوی " بداء" گرفته خواهد شد ؟
آیا در قبال آن همه زمینه سازی های شیطانی صهیونیستها که افکار و اذهان جهانی را به سمت پایان جهان سوق میدهد تا با پیروزی منجی ادعایی آنها ، بهشت موعود پس از جنگ نهایی برپا گردد ، تکذیب زبانی و ظاهری ما کفایت میکند ؟
آیا برنامه ریزی و نقشه های راهبردی شیطان که منتج به توقیت مردود است محتاج برنامه ریزی ما و آگاه سازی بشریت از پایان خوشایند و سعادت آفرین این برهه طولانی از زمان که به ظلم و فساد ، تباه گشته است نمیباشد ؟
آیا در برابر این تهاجم رسانه یی شیطان که در عبارت موجز " توقیت " نهفته است شیعیان و علی الخصوص علمای خبیر موظف به ارائه برنامه و راهکار برای تحقق وعده الهی نیستند ؟
واضح است که جواب هریک از این سوالات تداعی کننده وظیفه سنگینی است که با غفلت ما شیعیان نه تنها به تاخیر امر فرج منتهی گشته بلکه شیطان را به پیروزی نهایی و حقیقی خویش امیدوار میکند . آری پاسخ به این سوالات مستلزم درک صحیحی از وعده خدا و ویژگیهای تحقق آن است که قرون متمادی با سرگرم شدن به بسیاری از مباحث بی فرجام و ناکارآمد از فکر و بحث اندیشمندان ما دور مانده است و بی شک در این کوتاهی ها ، نقش اخباری گری 18 و ایجاد ترس کاذب و پوشالی از ورود به درک ویژگیهای وعده الهی بسیار موثر و بلکه ویرانگر بوده است .
رحمت خداوند بر امام ما خمینی کبیر که با نگرشی عرشی این حجب ظلمانی را شکافت و عملا در تحقق وعده الهی و ظهور اسلام گام نهاد و با برپائی انقلاب اسلامی ایران ، انتصاب عینی و واقعی ولی فقیه به قطب عالم امکان و ولی الله فی ارضه را نه از حیث امور شخصیه بلکه از حیث شأن اجتماعی و حکومتی آن هویدا ساخت و مقدمه و زمینه ی ظهور 19 موفور السرور امام عصر روحی فداه را در قالب انقلاب عظیم اسلامی مهیا نمود یعنی همانگونه که شروع غیبت خاتم الاوصیاء همراه بود با برگزیدن خواصی از امت که واسطه و رابط امام و امت باشند اتمام این شب تاریک نیز با سحر انقلاب اسلامی ایران و به وساطت ولایت مطلقه فقیه که در منابع روائی ما مصداق عینی آن یعنی سیدی از قم 20 و سیدی خراسانی 21 هستند رقم خورد .
امام راحل (ره) در بحث زمان ، مکان و دیگر ویژگی های انقلاب الهی اش نیز همچون انبیاء عظام و علی الخصوص جد بزرگوارش سید الشهدا علیه السلام با سیاستی معصومانه و لحاظ تاکتیکهای ثمربخش و پیچیده شروع امر شریف ظهور را بر دوش گرفت . قیام 15خرداد چه از نظر زمان و چه مکان –روز عاشورا 22 و شهر مقدس قم 23 – ورود به میهن در 12 بهمن و اعلام وجوب شکست حکومت نظامی در 21 بهمن که به پیروزی قطعی انقلاب در 22 بهمن ماه - در یک دهه کامل - انجامید ، اعلام مکرر ایام الله 24 و مکانهایی که در امر شریف ظهور بسیار تعیین کننده اند- قم مقدس ، تهران- ری - ، مشهد مقدس- خراسان و ... و جمله حکمت آمیز و سراسر سرّ " راه قدس از کربلا میگذرد " و دهها نمونه دیگر که بیانگر اشراف ملکوتی حضرت روح الله روحی فداه به مختصات امر مبارک ظهور و تقابل عملی با توقیت شیطانی و بلکه تعیین و اعلان زمان موعود در هریک از مراحل انقلاب اسلامی 25 است همه و همه نشانه ها و براهینی بر لزوم تقابل عملی با توقیت مردود است .
باید توجه داشت که توقیت مردود همواره توسط شیطان و ایادی او خصوصا یهود طراحی و از دو مسیر اصلی منتشر میگردد مسیر اول و اصلی رسانه های صهیونیستی است و مسیر دوم عالمان و محققانی که تحت تاثیر دامهای شیطان از جایگاه معنوی و الهی خویش فاصله گرفته و به دشمن داخلی اسلام و بلکه ظهور منجی بدل گشته اند . یهود به عنوان میدان دار و مدیر اجرائی شیطان در تمامی پروژه های گمراهی ، سابقه طولانی در "تحریف زمانی " دارد که از مهمترین مصادیق آن شکستن حرمت روز شنبه و تدارک " جنگ زمانی " با ولی خدا بوده است . این گروه از بنی اسرائیل که به اصحاب السبت 26 مشهورند ، برای سرکشی از امر خداوند متعال به شگرد پیچیده ی " جنگ دین علیه دین " روی آوردند و نهایتا به عذاب الهی گرفتار شدند . امروز نیز پیروان آنها پرچمدار " تحریف زمانی" و توقیت مردود هستند که با سازوکارهای پیچیده ، عقاید شیطانی خود را تبلیغ میکنند . برای درک بهتر روشها و مسیرهای این دشمنان اسلام ناچار به ارائه توضیحات و نشانه هایی هستیم ؛
1- همانطور که در مقدمه آمد دشمن اصلی اسلام در دو جبهه درونی و بیرونی و با میدان داری یهود در صدد مقابله با ولی الله است . دشمن بیرونی تابلودار و شناخته شده ومستکبر و فاسد است . اقلیتی شیطان پرست که بر اکثر منابع طبیعی و انسانی تسلط یافته و در تلاش برای برقراری کامل حکومت شیطان بر روی زمین هستند . برترین ابزار شیطان برای ترویج افکار ضد الهی خویش که در لسان روایات شریفه به " دجّال" مشهور است وسیله ارتباطی آنها با ایادی خویش و دیگر انسانهایی ست که در دامهایشان اسیر گشته و پیرو هوای نفس خویش شده اند .
2- از صدر اسلام شیوه تهاجم رسانه یی یهود به اسلام رایج بوده است و پس از رحلت پیامبر اسلام صلی اله علیه و آله و سلم و همزمان با غصب خلافت ، جنگ رسانه یی وسیعی علیه ولی الله تدارک دیده شد که توسط یهود بیرونی برنامه ریزی و هدایت شده و توسط یهود امّت و منافقین و با ورود برخی تازه مسلمانان یهودی و مسیحی که هیچگاه حقیقتا به اسلام ایمان نیاوردند ، برای ترویج افکار ضدالهی و در قالبهای مختلف هنری و ادبی اجرا میگردید ؛ اشاره صریح روایات معصومین به دوری گزینی از شعرای منحرف و خصوصا "قاصّ" یا "قُصّاص" 27 که نوک پیکان تهاجم شیطانی یهود به باورهای اسلامی بودند و تحریم اسرائیلیات ، من جمله اقدامات ضد دجال ِ آل الله است که در دوره های مختلف به اشکال مختلف تبیین میگردید .
3- رسانه های صهیونیستی که امروزه بطور الکترونیک و بسیار گسترده و با شیوه های مختلف سال ، ماه و روز آخر دنیا را تبلیغ میکنند عمدتا بر اساس اخبار مندرج در کتاب مقدس تحریف شده و تفاسیر ذیل آیات آن خصوصا تلمود و همچنین اسناد کهن باقی مانده از اقوام مختلف و با تکیه بر پیشگوئی های جادوگران نوین و قدیم ، اقدام به توقیت مینمایند و با تسلط فراوان به منابع علمی و برتری تکنیکی ، حقانیت این توقیت را در هماهنگی آن با طبیعت و نظام تکوین که ظاهرا دور از دسترس بشر عادیست به اثبات میرسانند .
بلایای به ظاهر طبیعی که عمدتا تحت مدیریت پنهان جبهه استکبار وقوع می یابد 28
تهاجم موجودات فرازمینی به اماکن و افراد مختلف که با بهره گیری از فنآوری نوین و ارتباط پیچیده با اجنه و برخی نیروهای شیطانی و ظلمانی محقق میشود 29
گسترش روزافزون و هدفدار بیماریهای پیچیده ، کشنده و ناشناخته
شیوع نگرشها و عرفانهای پیچیده و الهام گونه که ماحصل تعالیم دو سده گذشته تعالیم شیطانی خصوصا از طریق رسانه های دیداری و شنیداری و ارتباط نامحسوس و ناخواسته با شیاطین کافراست
گسترش افکار و اوهام غیر قابل کنترل و عجیب در اذهان آدمیان که ماحصل خوراک ناپاک و ناسالم و همچنین آلودگی محیطی و اثرپذیری شدید از امواج فراحسی موجود در فضای پیرامونی ست
ظهور اعجاب انگیز شخصیتهای پیشگوئی شده که غالبا با رسوخ در مراحل پیش و در حین ازدواج و دست بردن در مراحل اولیه خلقت جسمانی و شبیه سازی های ضد اخلاقی صورت میپذیرد .
و دیگر مواردی که شبیه سازی شده ی همان اتفاقات و علائمی است که فی الجمله در تعالیم اسلام و اخبار و روایات شیعی نیز مطرح گشته همه و همه در پی اثبات این مدعای باطل هستند که توقیت تبلیغ شده در رسانه های استکباری همان وعده خدا و "یوم معلوم" است تا از این طریق به دو هدف شوم دست یابند
اول : تسلط کامل بر جهان و تلاش برای پیروزی نهائی شیطان در سایه غفلت و تخدیر شدید انسانها
دوم : ایجاد یاس و ناامیدی در مسلمین و حق طلبان و منتظران منجی موعود که از یکسو از پرداختن به خصوصیات و شرایط و اجزاء ظهور واهمه داشته و برحذر داشته شوند و از سوی دیگر با این سستی کردن و خمودگی به بلای عظیم " بداء" 30 گرفتار گردند .
یوم معلوم و توقیت حق
قرآن کریم که کتاب انسان سازی و برنامه اول تا آخر زندگی دنیایی و اخروی بشر است از بیان هیچ امری دریغ نورزیده و سرتاسر تئوری زندگی فردی و اجتماعی سعادتمندانه را در خود جای داده است و ولی الله که خود قرآن ناطق است با تشریح و تبیین آیات الهی راه کاربرد این تعالیم متعالی را بر انسانها هموار نموده و خود بعنوان انسان کامل و اسوه زندگی خداپسند ، عالم و عامل به یکایک دستورات قرآن کریم است .
من جمله معارف قرآنی بحث از سرانجام زندگی انسانها برروی زمین و برپائی بهشت زمینی توسط خلیفه خدا و در راستای تحقق وعده خدواند متعال است 31 که تحقق این وعده متشکل از دو مقوله مهم ظهور منجی و رجعت صالحان است . منجی بشریت که وعده حتمی پروردگار عالمیان است پس از گسترش ظلم و فساد و بر اساس برنامه یی دقیق رخ از پس پرده ناپیدائی بیرون میکشد و این شیوه نه تنها مختص او بلکه سیره برخی از انبیاء عظام و اوصیاء گرامی ایشان بوده است .
خداوند متعال از ابتدای آفرینش آدم و تبیین اهداف خلقت او ، ظرف زمانی حضور بنی آدم را بر روی زمین تشریح نموده و مقاطع مهم و تعیین کننده یی را بر شمرده است که نقطه عطف همه مناسبات ویژه ی زمانی " وقت معلوم " 32 نام نهاده شده است . ابلیس از سر کبر بر خدای خویش شورید که این طغیان را در اغوای بنی آدم به فعلیت میرسد . او که خود پیش از رانده شدن از عالمان و مقربان درگاه الهی بوده است به سرّ و حقیقت خلقت آدم آگاه بوده و خود را در برابر حق ناتوان و مکایدش را ناکارآمد می یابد 33 از اینرو با کرنش در برابر انوار الهیه که متقدم بر او و وجود و عبادت و علم او بوده اند از راه پنهان دیگری مخالفت و سرکشی خود را نمایان میسازد. برای او فریفتن انسانی خلق شده از روح و جسم بسیار دست یافتنی تر از در افتادن با انوار عرشی و حق مطلق است و به گمان خویش اگر " زمانی " برای اغواگری بیابد با تصرف و نفوذ در آنچه که مایحتاج بنی آدم است پیدا و پنهان او را از حقیقت عرشی خویش دور ساخته و رفته رفته در مقابل مبداء خلقتش و حقیقت و هدف خلقتش قرار خواهد داد . 34
بحث عرفانی - فلسفی
شیطان که خود جن و امکان نامرئی شدن دارد 35 به سادگی میتواند انسانهای ظاهر بین را به عجز و درماندگی بیندازد و در جایگاه خدای گونه نشسته و ظلمات فکر و عمل خویش را بر جای عقل و فطرت او بنشاند و از این راه ، بندگانی را گرد خویش جمع آورده و وعده روز پیشین ش مبنی بر نپذیرفتن فرمان خدا و اثبات برتری ش بر آدم را عینیت بخشد از این روی عنصر زمان برای او مهمترین و حیاتی ترین عامل است و تنها چیزی ست که جایگزین نداشته و از دست دادنش مساوی با خلود در جهنم خواهد بود لذا در راهبرد اساسی شیطان برای نفوذ در عناصر خلقت مادی انسان با هدف انحراف ریشه ای و خداگریزی او ، تصرف در زمان و جهتدهی خاص به عنصر زمان از اهمیت بسزائی برخوردار است .
اولین و مهترین جنگ شیطان جنگ بوسیله زمان است چه اینکه زمان از حیث ماهیت از دیگر عناصر لطیفتر و وسیعتر و از حیثیتی دیگر برای او محدوده یی است برای خودنمائی و اثبات ادعای روز اول خلقت آدم ؛ پس هرآنچه از ایام و لیالی که از جانب خدا در بساط تکوین نشانه و مرحله یی برای رسیدن به مقام خلیفة الله یی است 36 خاکریز مستحکمی است که می بایست شیطان در اندیشه فتح آن باشد و اگر در هِرَم ِهمه ایام الله و لیالیه متبرکه رأسی معین شده باشد تسلط بر آن رأس به معنای فتح مهمترین عنصر خلقت بنی آدم و بعبارتی نیل به هدف شوم او در تقابل با بنده پروری رب العالیمن خواهد بود .
گرچه وجود ، اغواگری و شکست حتمی و پایانی شیطان رجیم از مشیت و برنامه پیش نوشته الهی خارج نیست اما غفلت از عنصر زمان هیبتی کاذب برای او ایجاد میکند که گوئی خود رب بدیها و خدای شرراتهاست بعبارت ساده تر تنها نقطه ی اتکاء شیطان در فریب بنی آدم ورود به عنصر زمان است زیرا این تنها نقطه ی ضعفی ست که بر اثر غفلتهای پیاپی برای هرکس و هرچیز جایگاهی خداگونه برای شیطان در نظر بنی آدم میسازد و او بجای رب العالمین خدای دروغین را خواهد پرستد .
خداوند متعال آدم و حواء را در بهشت سکنا داد و آنها را از نزدیک شدن به درخت و میوه ممنوعه بازداشت و فرمود شیطان دشمن شماست از او بر حذر باشید . با توجه به آیات و روایات متعددی که این داستان را تبیین نموده است اگرچه ظاهرا دلیل اخراج آدم و حواء ار بهشت فریب خوردن از شیطان و تناول از میوه ممنوعه بود اما با دقت بیشتر و نگاه راهبردی و عمیق در می یابیم ورود به منطقه ممنوعه(عنصر مکان) خود معلول علتی قدیمی تر و نامحسوس تر بوده است و آنچه علة العلل این تخطی و فریب خوردگی ست ضعف در فهم صحیح عنصر زمان می باشد . آنجا که شیطان به آن دو اینگونه خطاب نمود که اگر میخواهید ابدی باشید از این ممنوعه بخورید زیرا علت منع خدا جز این نیست که او نخواسته است همچو او ابدی شوید ! 37
شیطان در ترفند اول و آخر خویش انسان را از محدودیت زمانی که اتفاقا برای خودش و از جانب خدا و بعنوان مهلت تعیین شده است میترساند و در کلام ساده او را با انداختن در دام "عجله " به انجام هر ناشایستی ترغیب می نماید . با اینکه در نگاه دقیق در می یابیم این محدودیت و امهال برای خود او معین گشته است 38 و او با احاله این عذاب موقوت به بنی آدم ، علی الظاهر به جایگاه خدائی برای او بدل گشته و او را از مقام خلیفة اللهی به اسفل السافلین ذلت و تباهی میکشاند .
امّت وسط
از این مقدمه که بخشی از مباحث نظری و کلامی شیعی است نتیجه میگیریم نهایت تلاش شیطان در جنگ با خدا رخنه در عنصر زمان و به چالش کشیدن انسانها از طریق پس و پیش جلوه دادن زمانهای معین است . هم او که برای خارج ساختن آدم و حواء از بهشت آنها را به عجله واداشت در سویی دیگر پس از فریفتن اولیه انسان او را از هر عجله و سرعتی بازداشته و به تسویف و تاخیر و بلکه مهلت خواستن و گذر از عنصر زمان ترغیب و وادار میسازد 39 .
البته اشاره به این نکته عرفانی – فلسفی که بخشی از خواص " ظهور انفسی " است جلوه یی اجتماعی نیز دارد که بیانگر " ظهور آفاقی " و نقش مهم عنصر زمان در وقوع آن است . در نبرد بزرگ حزب الله ( ولی الله و همه پیروان او ) با حزب الشیطان ( شیطان و تابعینش ) جنگ بر سر عنصر زمان حساس ترین و بزرگترین جنگ ناپیدا و تعیین کننده است هرکس در این جنگ پیروز شود از" تقدّم" و "تاخّر" مصون گشته و در امّت وسط 40 جای دارد 41 و امام او ولی الله و پیروز نهائی زندگی دنیائی و اخرویست و در سوی دیگر آنکس که بی توجه به زمان و در غفلت از این عنصر پیچیده و مهم دچار یکی از " پیشروی " یا " عقب افتادگی " از ولی خدا گردد دنیا و آخرتش را یکجا از دست میدهد و این ماحصل اغواگری شیطان رجیم است .
سطح روئین این نبرد همان تحریف زمانی است که راهبرد اصلی دجال در همه زمانها بوده و هست . در اعصار پیشین و در هنگامه فترت ، بعثت انبیاء الهی - که وعده خدا و در زمانی مقرر و معلوم محقق میگردد - را در اذهان انسانهای غفلت زده ، تکذیب (زمانی) کرده و پس از بعثت فرستادگان حق تعالی ، پیروی از آنها را موکول به فردا و فصلی دیگر میکند . از یکسو در اندیشه عفلت زدگان اینگونه بر میتاباند که ما پیرو پیشینیان مان هستیم و به رسالت و هدایتگری تو نیاز نداریم 42 و از سوی دیگر و پس از تبلیغ و تبیین حق ، فرستاده خدا را در اذهانشان اُمّی وعقب مانده و خود را پیشرو و امروزین می نمایاند 43 و در زمان وصی او نیز عَلَم تجدد و روز آمدی و گذر از سنت و کهنگی و کهولت بر افراشته و به اصلاح دروغین که عین افساد است دست می یازد 44 .
نتیجه
"وقت معلوم" که در لسان روایات شیعی به روز ظهور امام مهدی علیه السلام اطلاق گشته است 45 روز پایان مهلت شیطان و شروع شکست و نابودی همیشگی اوست 46 و این دقیقا نقطه ضعف اساسی شیطان و مبنای تحریف زمانی ظهور و توقیت باطل از جانب اوست . پیروان او نیز تحت تاثیر این تحریف یا از این مقطع زمانی گذر کرده و خود را منجی قلمداد نموده 47 و بر مشیت الهی که متظاهر در فکر و عمل ولی الله است تقدم می جویند و یا اینکه آینده ی روشن نابودی شیطان و تحقق وعده الهی را با افکار و اعمالی شیطانی خود به تاخیر انداخته و به بداء مبتلا مینمایند 48 امام خمینی (ره) در یکی از بیانات گهربارشان درباره این تفکر و حامیان و عاملانش اینطور میفرمایند " ... ارزش دارد که انسان در مقابل ظلم بایستد، در مقابل ظالم بایستد و مشتش را گره کند و توی دهن آنان بزند و نگذارد که اینقدر ظلم زیاد بشود، این ارزش دارد. ما تکلیف داریم آقا! این طور نیست که حالا که ما منتظر ظهور امام زمان(عج) هستیم، پس دیگر بنشینیم در خانه هایمان، تسبیح را در دست بگیریم و بگوییم: «عَجِّل عَلی فَرَجِه»؛ با کار شما باید تعجیل بشود. شما باید زمینه را فراهم کنید برای آمدن او ... " 49 و بی شک در نقطه مقابل این جبهه باطل ، حق و حق طلبان به دور از تقدّم و تاخّر در صراط مستقیم ولی الله که تبیین کننده ی مشیت خدا و مجری برنامه جهان شمول اوست با ایمان به " وقت معلوم " افکار و اعمالشان را منطبق بر حد وسطای زمان قرار داده و اگرچه به دام تعجیل نمی افتند و توقیت نمیکنند اما از ترس بداء که سررشته اش در دست شیطان و پیروان اوست از گام نهادن در مسیر تحقق " یوم معلوم " نیز انصراف نمیدهند .
باید توجه داشت احاله مصداق عینی " وقت معلوم " به علم الهی نیز بی آنکه ظرف و مجرای علم الهی را ولی الله بدانیم - هم او که خود قائم و از بین برنده شیطان و محقق کننده یوم معلوم است – افتادن در خطر و خسران جبران ناپذیر است و در سوی دیگر ، بی توجهی به مشیت الهی و درک صحیح از حکومت الله و مراحل شکل گیری آن که مقدمات عقلی و قابل فهم برای انقلاب بزرگ جهانی موعود است ، عملا بداء را رقم خواهد زد و این دو تیغه برانیست که اغواگری شیطان در دو سمت ایمان و عمل صالح نشانده است تا یکی یا هر دو را از دم تیغ گذرانده و ولی الله را تنها و بی یاور قرار دهد .
انقلاب اسلامی ایران شروعی برای پایان مهلت شیطان
بنابر آنچه گذشت وقتی هریک از اولیاء الله و اوصیاء رسول خاتم علیهم السلام مامور به اجرای کامل دستورات الهی و برقراری حکومت جهانی اسلام بوده اند پس بدیهی است که استقرار این نظام جهانی حداکثر در طول یک عمر معمولی بشر که البته در معارف شیعی هفتاد سال تعیین و تبلیغ گشته است ، ممکن خواهد بود و ظرف زمان " تحقق یوم معلوم " توسط ولی الله از زمانی که " اراده جدیّه الهیّه " به اتمام مهلت شیطان بوجود آید حداکثر هفت دهه خواهد بود یعنی برای فرار از دام تاخیر و تسویف ، ناچار به واقع بینی و واقع گرائی بر اساس تعالیم و نشانه گذاریهای معصومانه اولیاء الله هستیم ؛ گر چه از جانب دیگر ، اخباری زدگی و تعجیل در امر محتوم - بی آنکه نفس ، مظهر جلوات ولی الله شده باشد( تحقق ظهور انفسی ) تا بتوان خالصانه و منزه و با اعمال صالحه ، امکان و زمینه عینی قیام او را فراهم آورد – نیز دام دیگری که "توقیت باطل" و ماحصل تلاش شیطان و پیروان اوست را بر سر راهمان قرار میدهد .
توجه به این نکته معرفتی مهم که اراده خداوند متعال بر انجام یا ترک هر فعلی فراتر از فهم و توان انسانهاست ، نباید سد راه شناخت عوامل ایجاد بستر ظهور و تلاش برای تحقق وعده الهی شود چرا که تمامی مباحث مطروحه مشروط به حرکت در راستای خواست خداوند متعال است و با این پیش زمینه اعتقادی ( رفتار بر اساس خواست خدا) که محصول ایمان و عمل صالح است ، تولید و عرضه میگردد .
بنابر آنچه در نتیجه آمد درک " اراده جدّیه الهیه " بر اتمام مهلت شیطان رجیم نقطه حساس و تعیین کننده یی است که مومنین را از هر دو خطر " تعجیل " و " تسویف" مصون میدارد . پس شناخت زمینه ها و نشانه های حتمی و قطعی بر این اراده که از تعمق و تدبر در انبوه آیات و اخبار مرتبط با ظهور بدست می آید و همچنین امداد معرفتی و عملی برای تجلّی عینی و خارجی آن آن نشانه ها ، راهگشای رسیدن به " وقت معلوم " و نیفتادن در دام شیطانی " توقیت باطل " می باشد چه اینکه آیات الهیه چه انفسی و چه آفاقی هریک برای ارتباط ادراکات بشری ما از طریق وحی با مشیت و اراده خداوند متعال است و تذکرهای پیاپی در کتاب الله و منویات اولیاء الله مبنی بر توجه به آیات الهی همه و همه سعی در ارتباط حسی و فهمی و بلکه شهودی ما با اراده خدا و ظرف و مجرا و کم و کیف تحقق آن است .
بی شک انقلاب اسلامی ایران با عقبه اعتقادی و فرهنگی خود و همچنین آثار مبارکی که از بدو پیروزی تاکنون داشته است و کوس رسوائی شیطان و پیروانش را در فکر و عمل سرداده است و عملاً مستکبران و خداستیزان را به سمت مسلخ نیستی کشانده بیانگر " اراده جدّیه و قطعیه الهیه " بر پایان مهلت شیطان و فرا رسیدن "یوم معلوم " است چه اینکه آیات و روایات فراوانی انقلاب ایرانیان حق طلب را پیش از ظهور منجی بشریت ، سربازان و مدافعان حق قلمداد نموده و بر اساس تعالیم حقه اسلام ناب هرگز دو پرچم حق وجود نخواهد داشت و هر حرکتی که در ایده و عمل پیروی از روش معصومین علیهم السلام را به اثبات برساند و متکی به نظام مدیریتی ولایت فقیه باشد یقینا مقدمه قیام قائم و فرا رسیدن روز موعود است که تشخیص این حقیقت نورانی با پیروزی انقلاب اسلامی و رشد چشمگیر این شجره طیبه بر همگان میسور گشته است .
اگرچه تبیین حقانیت انقلاب اسلامی و مقدمه و زمینه بودنش برای گسترش عدل جهانی و پایان استکبار و فساد فی الارض در گفتارها و نوشتارهای پیش و پس از انقلاب رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و بیانات مکرر و مستدل و مستند امام خامنه ای (حفظه الله) راهگشای همه حق جویان و رهپویان سیره آل الله است اما کتب و مقالات متعددی در این باب نگاشته شده و علما و محقیقن متعددی فلسفه انقلاب اسلامی و عملکرد و آثار هدایت آفرینش را تشریح نموده اند 50 لاجرم اشاره به این نکته مهم دور از فایده نیست که یقیناً انقلاب اسلامی در نوک پیکان تقابل با شیطان و استکبار و افساد جهانی نه تنها حقیقتی تبیین شده در لسان آیات و روایات و بزرگان دین ماست بلکه واقعیتی ملموس و عینی است که هیچ محقق و بیننده بصیر و حق جوئی از درک و بیان آن سرباز نخواهد زد و کور است دیده ئی که چراغ فروزان انقلاب شکوهمند اسلامی و آثار مبارکش در جای جای گیتی که به برانگیختن ملل مسلمان و مستضعف برای رویاروئی با مستکبران و مفسدان جهانی انجامیده است را نبیند . انقلاب اسلامی ایران نور امید قلبهای خسته و رنجیده از سده های ظلم و تباهی و اسارت انسانیت و مرگ تدریجی نیکی و عدالت است . انقلاب اسلامی برآمده از متن اسلام و عامل به تعالیم حقه همه انبیاء و اولیاء و شجره طیبه هدایت و امید و رستگاری برای بشر امروز است در حالیکه در سوی دیگر بسط علم و عمل شیطانی بر همه نقاط زندگی فردی و اجتماعی انسان بی پناه و حیران تسرّی یافته و تقابل جبهه حق با جبهه باطل به روزهای واپسین و حساس و تعیین کننده خویش نزدیک میگردد و انقلاب اسلامی پایگاه مستحکم علم و عمل عادلانه و خداپسند و سنگر دفاع از ولی الله برای نبرد آخرین است که او برای ریشه کن نمودن ظلم و فساد به مردانی با اراده های پولادین و مسلح به سلاح علم و عمل و برخوردار از دانشهای پاک و نجات بخش روی خواهد نمود 51 و کجا جز ایران اسلامی و انقلاب بزرگ اسلامی ایران است که از سرآغاز خویش بنا را بر دفاع از مظلوم و تاختن بر ظالم نهاده و آغوش به روی همه عدالت خواهان و حق طلبان گشوده است و همواره منتظر قدوم عدالت گستر جهانی و صاحب اصلی و حقیقی پرچم حقانیت خویش است .
یقینا آنچه زمینه اصلی عدالت گستری جهانی حضرت امام مهدی علیه الصلوة و السلام است گذشته از تدارک آیه شریفه " واعدوا ما استطعم من قوة و من رباط الخیل ترهبون به عدوالله و عدوکم " 52 عمق ایمان و تعالی معرفت مومنین و منتظران قدوم مبارک اوست ؛ امام خامنه ای ( حفظه الله تعالی ) در بیانی نورانی این حقیقت آشکار را اینگونه بازگو میفرمایند " ...ما به زمان ظهور امام زمان ارواحنافداه، این محبوب حقیقى انسانها نزدیک شدهایم؛ زیرا معرفتها پیشرفت کرده است ... " 53 آری این مهم که مطمئناً سرآمد محصولات و ثمرات مبارکه شجره طیبه انقلاب اسلامی ست نه تنها جانهای مشتاق ایرانیان را لبریز نموده است بلکه رفته رفته سرتاسر گیتی را نیز به رایحه خوش خویش مشعوف میسازد ؛ از آسیای جنوب شرقی تا آفریقا و از اروپا تا آمریکای جنوبی و حتی در دل ممالک استکباری که مهد شیطان و اذناب اوست ، نور معرفت الهی ایرانیان و صاحبان ایمانهای ثابت و گامهای استوار رسوخ نموده و مستضعفین و محرومان را از همیشه به طلوع خورشید صلح و عدالت امیدوارتر کرده است که بفرموده حق تعالی " ان الارض لله یورثها من یشاء من عباده و العاقبة للمتقین " 54
والسلام علی عباد الله الصالحین
رمضان المبارک 1431
تاریخ : سه شنبه 89/10/14 | 10:33 عصر | نویسنده : سیدمرتضی ناصری کرهرودی | نظرات ()